• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

תדמית

בחלוקה חדה יש שני סוגים של פרסום:
פרסום תדמיתי
פרסום מכירתי

באופן קלאסי פרסום תדמיתי אפקטיבי מבוצע באמצעי המדיה ההמוניים הבאים:
סרטון פרסומת
– האמצעי העוצמתי ביותר ליצירה או שינוי של תדמית קיימת. פועל על החושים בבת אחת ומסוגל להעביר מסרים מורכבים, שנונים או מרתיעים.
שלט חוצות – אמצעי חזק היוצר המחשה חזותית בגודל חריג המתאים במיוחד למסרים פשוטים ולא מילוליים כגון אופנה, רכב וכיו"ב.
מודעות עיתונות – למרות שנדמה בשנים האחרונות כי הפרינט מת, מודעות הן פורמט גמיש ביותר המתאים הן ליצירת תדמית חזותית משכנעת והן להעברת מסרים מורכבים. נראה כי בעולם הצורך מסרים בגדלים של תוים בודדים (ראה סמסים או טוויטים), אכן הולך מקומו של פורמט זה ונעלם מהעולם.
סרטון תדמית – האח הצעיר של סרטון הפרסומת, מתאים הרבה יותר לפורמט האינטרנטי (ראה יוטיוב) מבחינת אורך והשקעה. באופן מסורתי סרטון התדמית ארוך מסרטון הפרסומת (דקה ומעלה מול חצי דקה עפ"י רוב) ופחות מושקע ממנו מבחינת עלות לשנייה.
לעומת זאת, פרסום תדמיתי משוייך פחות למדיומים הבאים:
אינטרנט – מדיום אפקטיבי ביותר לביצוע מכירות ופחות למיתוג או שינוי עמדה לגבי המותג (ובמקומות שהאינטרנט דווקא כן יכול להשפיע על תדמית המותג זה לא באמצעות פרסום אלא באמצעות שימוש בכוחן של פעילויות ורשתות חברתיות).
רדיו – הרדיו הוא יצור כלאיים המשמש באפן קלאסי למיתוג קולי (באמצעות תווים מוזיקליים מזוהים או ג'ינגלים) והגברת מכירות (אופי השימוש הנפוץ ביותר). מסתבר שתדמית חייבת להסתמך במשקל רב על חוש הראייה, חוש המנוטרל במדיום זה.

מתוך ניסיון של כמעט עשור בתחום הפרסום התדמיתי ברובו, כקופירייטר ומנהל קריאייטיב במשרדי הפרסום הגדולים בישראל, מביא עימו פידל אל הלקוח הבנה עמוקה בתהליכי המיתוג, יצירת התדמית ושליטה באמצעי ההשפעה על תפיסות צרכניות. תובנות אלו בשילוב ניסיון של כעשור בתחום האינטרנט, מאפשרות לפידל יצירת מהלכים שיווקיים משכנעים המשלבים הבנה של בניית תדמית גם כחלק מקמפיינים מכירתיים בכל מדיום ובעיקר באינטרנט. אם אתם סבורים כי המותג שלכם צריך להיבנות נכון יותר או רוצים ליהנות מתובנות שיווקיות פורצות דרך ומקופירייטינג משנה תפיסות, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עכשיו. אם לחילופין אתם מאמינים שהתדמית של העסק או החברה שלכם היא מושלמת וללא רבב ואינה זקוקה לעבודה כלשהי, הרווחתם.

לקינוח, קטע קשה למיטיבי לכת:
למעשה, משמעותה של תדמית היא השתקפותו של מותג בראי מחשבתו של כל מי שבא עימו במגע. שפת המותג, הלוגו, הפונט, הצבעוניות וכיו"ב נמצאים ב"צד המותג" כבשר מבשרו, בעוד שהתדמית היא החלק הנתפס, הנמצא במוחו של הצרכן הפוטנציאלי. זאת הסיבה לכך שלעיתים חל שינוי בתדמית המותג מבלי שקדם לו כל שינוי בשפת המותג. למשל, מספר מותגים מובילים בישראל ספגו פגיעה בתדמיתם בעקבות מחאת האוהלים של קיץ 2011, מבלי ששינו דבר בלוגו, בסיסמה, או בעולמות התוכן בהם חי המותג. מכאן נובע שבעוד שהמותג הוא המייצג המופשט של חברה המייצרת מוצר או מספקת שירות, עבורנו המשווקים והפרסומאים, התדמית היא "הגביע הקדוש" עליו יש להגן ולשמור מכל משמר. היות שהתדמית נמצאת בין אוזניו של הצרכן ולא מול עיניו, האמצעים להשפעה עליה צריכים להיות מעודנים ומתוחכמים וזהו האזור אליו נכוון את רעיונותינו מבחינת מסרים ושפה מילולית וא-מילולית. זה גם האיזור החביב עלינו ביותר ב"אי של פידל", האזור בו השכנוע מקבל צורות שונות בהתאם לצרכי הלקוח תקציבו ומטרותיו.

רוצים לדבר איתי על זה? תקליקו כאן

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image