• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

כיצד לתמוך במותג ולבנות אותו דרך מדיה חברתית

כיצד לתמוך במותג ולבנות אותו דרך שיווק במדיה חברתית?

שלושה שלבים נוספים

שלב שלישי – מה גורם לתומכים לשתף?

קיימות אסטרטגיות שונות לגרום לאנשים להיות מעורבים, בהתאם למה שגורם להם לעשות זאת מלכתחילה:

למצוא מידע – האם התומכים של המותג שלך משתפים ומתעניינים בפוסטים שעוסקים בנושא ספציפי? קיימת אפשרות לקרוא לפוסטים בשמות עניינים כמו: 10 עובדות על...

לקרוא מדריכים – אנשים אוהבים להעשיר את הידע שלהם וללמוד איך לעשות דברים חדשים או איך אפשר לעשות אותם בצורה הטובה או הקלה ביותר. אסטרטגיה נוספת היא לכתוב מדריכים בנושאים שונים הקשורים למותג שלך כמו – 7 סודות ל...

בשביל הכיף – הרשת החברתית היא מקום מאוד משעשע ואפשר לראות היום ברחבי המדיה תמונות שנקראות meme - אפשר ליצור אותן בעצמך, הן בהחלט יכולות להיות קשורות למותג שלך, ואם הן יצאו מצחיקות ומשעשעות – הרבה ירצו לשתף אותן, ויוכלו לעשות את זה בקלות.

שלב רביעי – הפוך את פעולת השיתוף לנוחה וקלה

המידע שאתה חולק במדיה החברתית הוא כל כך נהדר, אז למה לא להפוך אותו לנוח לשיתוף?

כפתורים נראים – למרות שהם משתפים את התוכן שלך גם כשהכפתור לא כל כך בולט, רצוי להקל על חייהם של התומכים במובן הזה. השתמשו בפלאג אין של שיתוף חברתי שמציג את כפתור השיתוף בסמוך לפוסט שפירסמת.

אל תתבייש – אין מה להתבייש לבקש מהתומכים במותג שלך, לשתף את הפוסטים שפירסמת. סביר להניח שהם ישמחו לעזור ופשוט צריכים תזכורת לעשות זאת – תוכלו לרשום כתגובה לתוכן "בבקשה שתפו פוסט זה" או לבקש מהם בהודעה פרטית.

מעגלים – בGoogle+ למשל, יש אפשרות לחבר יחד אנשים או בלוגרים עם תחומי עניין דומים במעגל. מה היתרונות בכך?

התוכן שאתה משתף מגיע אוטומטית לאנשים שמתעניינים בנושאים האלו, כך שהתוכן לא "מתבזבז" ובטוח יהיה רלוונטי לכל מי שיזכה לצפות בו. כשהאנשים האלה ישתפו את התוכן שלך, הוא יגיע לאנשים אחרים שנמצאים איתם במעגלים נוספים, שחולקים תחומי עניין דומים. תוכלו ליצור כמה מעגלים שונים, וכך כמות האנשים שהתוכן ייחשף אליהם, תהיה גדולה.

שלב חמישי – גישה חופשית

לא כדאי לתת לאנשים שמשתפים פעולה עם המותג שלך, הרגשה שהם חייבים רק לשבח ולהלל אותו. תן להם יד חופשית לדבר על העסק שלך באיזו צורה שהם ירצו, וכדאי אפילו לעודד אותם להיות אכזריים ולתת פידבק "קשה", במידת הצורך. איך עושים זאת?

ראשית, מומלץ לפנות לתומכים העיקריים באמצעות האימייל או בהודעה פרטית, ולהתעניין מה דעתם הכנה על פוסט ספציפי שכתבת, על מוצר שהוצאת או על רעיון שאתה עובד עליו, ואחר כך, תבקש רשות לפרסם את הדעה שלהם בפומבי.

לבסוף, מומלץ שתהפוך את תכנית הביקורות הזו להרגל ציבורי – ותתן תגמול למבקרים הכי טובים שלך. בדרך הזאת, תוכל להפוך את האוייבים של המותג שלך לתומכים, מבלי ידיעתם - הרי כל פרסום הוא פרסום טוב.

לסיכום

יצירה וטיפוח של קבוצה גדולה של תומכים זו דרך שיווק מעולה, שיכולה להביא לתוצאות טובות ורווחים. ומה שהכי רווחי בדרך הזו – המשאבים שאנו נאלצים להשקיע בטיפוח של קבוצת התומכים הם יחסית קטנים ולא משמעותיים, בהשוואה למה שמקבלים.

תוכן המאמר מבוסס על מידע  מהבלוג הזה.

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image