• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

יצירת לידים

אחת השאלות הגדולות ביותר של כל מי שמתעניין ברכישת לידים היא "איך לעזאזל קובעים את מחירו של ליד?". לטובת כל השואלים ריכזנו להלן את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על מחירו של ליד סטנדרטי:

  1. המוצר הנמכר

כלל האצבע כאן קובע כי ככל שהמוצר הנמכר יקר יותר, ו/או ששולי הרווח בגינו למפרסם גדולים יותר, כך יעלה מחיר הליד באופן ישיר. לדוגמה: חברה המספקת שירותי הדברה בעלות של 300 ₪ לביקור ומרוויחה 200 ₪ על כל לקוח חדש, לא תוכל לשלם יותר מ-30 ₪ לליד בלעדי וגם זה בהנחה שתצליח לקנוורט או להמיר פונים ללקוחות ביחס של 1:5 או יותר טוב, אחרת היא תמצא בקמפיין הפסדי (החישוב אינו מביא בחשבון את הרווח התדמיתי המצטבר בגין החשיפות לשם המותג בקמפיין).

 היתרון שבקמפיין ההדברה הוא כי בעונה החמה (תרתי משמע), ניתן לגייס עשרות לידים מדי יום, דבר המפצה על שולי הרווח הנמוכים פר ליד. נשמע מסובך? לא חייבים לקרוא עד הסוף, אפשר להקליק כאן ליצירת קשר מיידי ואנו נדאג לכל השאר.

לעומת זאת, חברה המוכרת רכבי יוקרה, או השקעות נדל"ן, או ניהול תיקי השקעות במאות אלפי שקלים, עם שולי רווח של אלפי שקלים פר לקוח, שעבור המוצר שלה יש קהל יעד מצומצם בהרבה באופן טבעי, תצטרך להיפרד מ-150 ₪ לליד תקין בממוצע, במידה שתרצה לעלות עם קמפיין סוחף באתרים רבים, כולל אתרי פרימיום.

אגב, בקמפיין לפי חשיפות שייערך עבור אותה חברה במיקומים ספציפיים לפי בחירתה (מדור רכב, או  נדל"ן, או השקעות בלבד) עלות הליד האפקטיבית האמיתית שתתקבל (סכום הקמפיין חלקי מספר הפניות) עלולה להגיע עד 500 ₪ לליד ומעלה.

רוצים להתייעץ לגבי העלות לליד עבור המוצר שלכם? הקליקו כאן ודברו עם המומחים בתחום מכירת לידים.

  1. האם הליד הוא בלעדי או קבוצתי (ליד קבוצתי ידוע גם בכינוי: "ליד מחולק", "מולטיליד")

מן הסתם ליד המסופק לרוכש אחד באופן בלעדי ימיר באופן סטטיסטי טוב יותר מאשר ליד המסופק למספר רוכשים בו-זמנית. חברתנו מתמחה בתחום יצירת לידים בלעדיים מפני שבאופן זה ניתן לבנות את חומרי הקמפיין כשהם "תפורים לפי מידת הלקוח" מה שמשפר עוד יותר את תוצאות הקמפיין ואחוזי ההמרות. לפרטים נוספים פנו עכשיו.

  1. מספר השדות בטופס הפנייה

בהנחה שנשווה בין שני דפי נחיתה עבור אותו מוצר, כלל האצבע קובע כי ככל שהטופס מורכב יותר ומספר השדות רב יותר, כך תהיה נשורת של פונים במסגרת התהליך, הקמפיין יזדקק ליותר מדיה ועלות הליד תעלה. לדוגמה: אם עלות של שם וטלפון היא X, עלות של קבלת ליד הכולל: שם, טלפון, אימייל, מין, גיל ועיר עלולה להגיע עד ל-X2 ויותר.

כמובן שהנ"ל מתייחס לשדות חובה, אולם ידוע גם כי עצם הימצאות מספר רב של שדות בדף הנחיתה, גם אם אין לצידן כוכבית של "שדה חובה", מרחיקה פונים וגורמת להם לסגור את חלון הדפדפן מבלי להשאיר פרטים, דבר שפחות רצוי מבחינת כל הצדדים לניהול הקמפיין, מן הסתם. אם אינכם בטוחים אילו שדות חייבים להופיע בטופס שלכם צרו קשר כאן והתייעצו עם המומחים למכירת לידים.

  1. המדיה עבור הקמפיין

אלמנט מכריע נוסף בחישוב עלות יצירת לידים הוא, הפתעה היסטרית - לא תאמינו, ערוץ המדיה שבה נעשה שימוש. נכון כי עצם רכישת הליד במודל "בליינד נטוורק" בו רוכש הליד אינו יודע מאיזה אפיק הגיע הליד (המודל הנפוץ בעולם וגם בישראל בתחום יצירת הלידים) מותיר את הרוכש אדיש לכאורה למקור הליד.

 אולם למעשה ולאמיתו של דבר, ליד הינו גלגול נוסף בלבד של שרשרת המדיה הקלאסית: מחשיפה>לקליק>לליק>למכירה וככל שעלות החשיפה הראשונית נמוכה יותר, הכרחי שעלות הליד תרד (כוונתי לעלות האמיתית, לאו דווקא לעלות ללקוח). לדוגמה: לשותף המחזיק ברשימת דיוור ומייצר לידים עבור מפרסם באמצעות רשת שותפים יש עלויות זניחות בייצור הליד.

 הוא אינו צריך לשלם לגוגל, לפייסבוק או לחילופין לוואינט או לוואלה עבור המדיה שממנה יופק הליד. ברשותו רשימה שהוא פשוט "טוחן" הלוך ושוב עם עלויות ייצור נמוכות עד אפסיות ולכן הוא עשוי להסתפק במחיר ליד נמוך באופן לא פרופורציוני לעלותו באמצעות "מדיה אמיתית".

לעומתו, ליד שיווצר באמצעות פרסום בפייסבוק, גוגל, אתר פרימיום וכ"ו, יצרוך מדיה יקרה ביותר ולכן יהיה חייב להיות יקר בהרבה מאותו ליד המיוצר מאתר נישה שטינאייג'ר מטפח (וכל הכבוד לו על היזמות!) או רשימת דיוור ממוחזרת (שגם היא יכולה לספק המרות מעולות!). עכשיו, אם הגעתם עד הנה במאמר מגיעה לכם טפיחה על השכם. כנראה שאתם באמת אנשים רציניים. אם תרצו סיוע מקצועי בניהול קמפיין הלידים שלכם נשמח אם תקליקו כאן לתיאום פגישה, כולל קפה ועוגייה.

  1. יכולת הזדכות בגין לידים פסולים

כפי שתיארתי בפסקה הקודמת, לא כל הלידים נולדים שווים. איני מתכוון כאן לעניין האיכות, אלא לסוגיית מקור הליד ולהלן אפרט. מסורתית מקובל כי המפרסם יכול להזדכות בגין כל ליד שפרטיו שגויים או משובשים, שפרטי ההתקשרות לא מאפשרים יצירת קשר, שהוא כתוב בג'יבריש, שהוא כפול, שהוא של מתעניין מתחת לגיל 18, או שהוא של פונה המכחיש פנייתו.

למעשה, בקמפיין מרובה ערוצים ורב זרועות, בחלק מן הערוצים יכול ספק הלידים להזדכות בגין אותם לידים פסולים ובחלק מן הערוצים אינו יכול והוא מחויב לשלם גם בעבורם. לדוגמה: לידים המיוצרים באמצעות גוגל הם לידים שספק הלידים משלם בעבורם את עלות הקליק ישירות לגוגל וכידוע, גוגל אינם לוקחים שבויים ואינם מאפשרים זיכוי בגין לידים פסולים .

הם הרי כלל אינם מוכרים לידים אלא קליקים בלבד. לעומת זאת, פרסום במודל לידים באתר כלשהו, עימו יש לספק הלידים קשר שוטף, מאפשר לספק הלידים להתקזז מול האתר בגין לידים פסולים בק 2 בק עם פסילות המפרסם. עובדה זאת, גם אם אינה שקופה תמיד למפרסם מזמין הלידים, משפיע על תמחור הליד כפי שספק הלידים מציג אותו למפרסם.

 נשמע מורכב? ובכן,  חלק מזה באמת כך. אך אל ייאוש. חברתנו מנוסה בניהול מאות קמפיינים ונשמח לסייע גם לכם בניהול אופטימאלי שמניב מכל שקל המושקע בפרסום עשרה שקלים ומעלה במכירות. הקליקו כאן לתיאום פגישה.

וזכרו: בכל מה שקשור לנושא של יצירת לידים או למכירת לידים, לידים זולים יותר הם לא בהכרח לידים איכותיים יותר.

בין לקוחותינו בתחום הלידים:

שח"ל, מט"ח24, USG CAPITAL, זמן אמיתי, המכון לידידות, קוים, ברמדיקס, מדיקל, סוסים ואנשים, נוירוויז'ן, כנות, הרצליה מדיקל, איכילוב, משמדיקל, גלובמדיק, קליקון, וויסל, סקינדו, וירגו, הום ווייז, מת"ן, ביזפורטל, קו מנחה, טאבו ישיר, קנדיאן ספא, פיקאבוק, אפריל, אופטימום, נתיבים פיננסיים, אינסיריישן, אקסלנס, מכללת פסגות, אפוס, קלי בית השקעות ותמי4.

מאוכזבים מספק הלידים שלכם? מעוניינים לעלות כיתה? להזמנת לידים איכותיים מהרמה הגבוהה ביותר, לחצו כאן.

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image