• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

איך לכמת את ההישגים של כמות המכירות

איך לכמת את ההישגים של קידום המכירות

חלק א'

די ברור שאם הגעתם לכתבה הזו, אתם מסכימים שכל עניין קידום האתרים הוא אכן בעל ערך, אולם כשמגיע הרגע שאתם צריכים להסביר את החשיבות של תכניות הקידום למעסיק או ללקוח פוטנציאלי, זה נעשה מעט יותר מסובך.

אם מקבלי ההחלטות האלו אינם מעורים בבסיס השיווק האינטרנטי, הרעיון של להשקיע זמן במילות חיפוש ויצירת קישורים חיצוניים לאתר, יכול להיראות להם מיותר והם לא יקפצו על המציאה.

הדרך להראות להם עד כמה זה חשוב, היא להדגים להם לפי המושגים שברורים להם שהכלים האלו מביאים תוצאות. ככה עושים זאת:

הראו להם את ההשפעה על האתר בתוצאות החיפוש

הדרך הקלה והטובה ביותר להדגים שדרך קידום האתרים שלכם מביאה תוצאות, היא להדגים להם את השיפור בעמודי התוצאות של מנועי החיפוש. במילים אחרות, אם תכנית קידום האתרים מתמקדת במילות חיפוש, ההדגמה של התוצאות המשופרות תהיה באמצעות זה שהאתר יופיע בכל פעם גבוה יותר, כאשר מחפשים את מילות המפתח במנוע החיפוש.

מעקב אחרי התוצאות האלו הוא פשוט ונוח ויש כמה כלים אפשריים שיוכלו לעזור לכם לעשות זאת. גם SEOMoz וגם SEOBook מציעים תכניות מעקב חינמיות לצורך זה, בעוד שתוכניות כמו SEOElite מציעות את הכלי הזה כחלק מערכה שלמה.

דבר אחד שחשוב לדעת – עדיף להשתמש בכלים כמו אלו שפירטתי, ולא להשתמש בתוצאות של מנוע החיפוש של גוגל על מנת לחפש את מילות המפתח. למה? במידה וכבר יצא לכם להיכנס לאתר אותו אתם מנסים לקדם דרך המחשב שלכם, גוגל יזכור את זה ולא יראה תוצאות אותנטיות, אלא תוצאות מותאמות אישית, משמע - האתר שחיפשתם יופיע בדירוג גבוה יחסית.

הדבר אומר שכשתנסו להראות את אותן התוצאות הטובות דרך מחשב זר, הוא יראה תוצאות אחרות, שמושפעות מהחיפושים האישיים של בעל המחשב, מקבצי העוגיות ששמורים בדפדפן ועוד. לכן, מומלץ להשתמש בכלי הSEO שמראים תוצאות שאינן מושפעות.

הראו את העלייה בכמות הכניסות

דרך כימות נוספת להדגים את השיפורים שעושה קידום האתרים, היא על ידי הצגה מקיפה של התנועה באתר וכמה היא גדלה. אם אתם משתמשים בתוכנות ניתוח תוצאות כמו Google Analytics, תוכלו להראות את התוצאות בגרף כללי או בגרף ספציפי.

לדוגמא, ברור שכתוצאה מתכנית קידום האתרים שלכם, התנועה באתר תגדל ותשתפר, וניתן להדגים זאת על ידי בחירה של תאריך התחלת התכנית שלכם ולאורך הזמן שבו עבדתם על הקידום של האתר.

אם הבוס או הלקוח מעוניינים בכך, תוכלו להראות להם גם שזמן השהייה באתר בכל כניסה גדל, מה שיעור העזיבה ומה המצב של האתר ביחס לאתרים אחרים.

הוכיחו להם שתכנית קידום האתרים מגדילה את ההכנסות

אז נכון, זה טוב ויפה שאפשר להדגים את ההשפעה של תכנית קידום האתרים ע"י דירוגים ותנועה באתר, אבל זה לא מספיק – וכל בוס או לקוח שמבינים טיפה בSEO יודעים זאת.

בתוצאות מנועי החיפוש, לדוגמא. מה יוצא לנו מכך שמילות המפתח שהשקענו בהם, נמצאות בדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש? כל אחד שיש לו קצת זמן ומנוע מילות חיפוש יכול להיות מדורג במקום גבוה – אבל זה לא אומר שהחברה מרוויחה מהדירוגים האלו.

בדומה לכך, גם אם האתר שאתם מקדמים מדורג גבוה בשל מילות חיפוש מבוקשות, כל עוד הדירוגים האלו לא יביאו קונים לאתר, זה לא מועיל.

אז איך עושים את זה? אתם מוזמנים לעבור לחלק ב' של המאמר.

תוכן המאמר מבוסס על מידע מהבלוג הנ"ל.

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image