• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

מיתוג מחדש בשיטת פידל

לא אחת קורה שעסק או מפעל שראה ימים טובים יותר והצלחות גדולות מתחיל לאבד את קהל הקונים שלו, המכירות יורדות וסוף התהליך איננו נראה באופק. כאשר מדובר בעסק המשווק מוצר שהפסיק להיות רלוונטי, הדבר מובן בהחלט. ואולם כשמדובר במוצר איכותי, ראוי ומתאים לזמנו, קשה להבין את הגורמים לכך שאנשים פחות מעוניינים לרכוש אותו.

לעתים קרובות הדבר קשור באופן הדוק לכך שהמוצר או השירות איבדו מהרלוונטיות הנתפסת שלהם בעיני קהל היעד. הצרכן הפוטנציאלי פשוט איננו מודע לאותו מוצר או שירות באופן חי כפי שהיה בעבר, ואינו משתוקק להם כבעבר. יתכן שהמוצר איננו מוגש באופן שמדבר לקהל היעד שלו, שהוא איבד את תחושת היוקרה והייחודיות שלו או שמוצרים מתחרים הפונים לאותה נישה הולכים ותופסים את מקומו.

לחילופין, מיתוג מחדש מתחייב לעיתים בעקבות תהליך מיתוג ראשוני שכשל. במקרים כאלו, המותג הראשון לא קלע לצורך הקיים בשוק או החמיץ הזדמנות להשתלב בשוק ויש צורך להתחיל את כל התהליך מראשיתו. יתכן שההחמצה אירעה בשלב הניתוח האסטרטגי של אפיון המוצר ובחירת קהל היעד ויתכן שהביצוע החטיא את המטרה, בשני המקרים הוא עשוי להיות המוצא האחרון להשקה לא מוצלחת.

הן במקרה של איבוד הרלוונטיות והן במקרה של השקה בלתי מוצלחת, כאשר המותג זקוק לצעד דראסטי אין מנוס ממיתוג מחדש. התהליך יבטיח רענון והתאמה של המסרים והשפה העיצובית לרוח הזמן ולעולמות התוכן המדויקים יותר עבור המותג. פידל אינטרנט & מרקטינג היא חברה עתירת ניסיון במיתוג מחדש לעסקים ולאתרים, החל בליווי תהליכים אסטרטגיים וייעוץ שיווקי ועד ניהול קריאטיבי של תהליכי מיתוג, עיצוב וקופירייטינג. פירוט של תהליך מיתוג מחדש לדוגמה ניתן למצוא בתיאור מקרה מיתוג אתר ONE.CO.IL לשעבר אתר הדקה ה-91, כפי שמתואר כאן.

למה צריך לשים לב בתהליך מיתוג מחדש

קהל היעד - הגורם המשמעותי הראשון במיתוג מחדש הוא קביעת קהל היעד למוצר. בהחלט ייתכן שבמשך הזמן השתנה קהל היעד בגילו או במאפיינים אחרים ומעתה יופנו פעולות השיווק לקהל יעד אחר מזה שפנו אליו עד כה. לדוגמה, אם המותג פנה עד כה לקהל צעיר, ייתכן שגיל קהל היעד הרלוונטי עלה וכעת הוא יהיה גבוה יותר. במקרה כזה המותג צריך להיות קליל פחות ומותאם לגילאים גבוהים יותר מבחינת השפה התקשורתית שהוא מייצר. אפשרות נוספת היא כי קהל היעד לא השתנה וכי הפנייה לאותו קהל יעד תימשך כבעבר, אבל בשפה מעודכנת יותר התואמת את נטיות קהל היעד והרגלי השימוש שלו במוצר. דוגמה לכך היא התאמת מותגי מזון רבים בשנים האחרונות לטרנד הבריאות והמזון הטבעי/אורגני.

ניתוח מתחרים – לצורך יצירת מיצוב מובהק הכולל אלמנטים מבדלים, יש חשיבות עליונה בניתוח המותגים המתחרים על אותו פלח שוק. אם האסטרטגיה המותגית היא הצבת אופציה מוזלת ללא יתרון אמיתי, אסטרטגיה הקרויה ME TOO PRODUCT, יעשה המותג מאמצים שלא לבלוט אלא להידמות ככל האפשר למותגים המובילים את הקטגוריה. מותגים המביאים בשורה אמיתית וזקוקים להדגיש אותה, טוב יעשו אם ילמדו היטב את המותגים המתחרים כדי להתבלט מעליהם ולהתבדל מהם. בידול כאמור ייעשה ברמת המסרים השיווקיים, השם, הסיסמה, הצורניות והשפה העיצובית של המותג. מותג שייכשל בהבנת השוק והמתחרים עלול להחמיץ את ההזדמנות להציג עצמו באופן הולם  ולהזדקק בסופו של דבר לתהליך של מיתוג מחדש.

שפה גראפית – במקרים של מיתוג מחדש עיצוב המותג, ופעמים רבות גם עיצוב המוצר עצמו, חייבים ברענון. טיפוגרפיה חדשנית, כולל שימוש בפונטים בלעדיים המותאמים למותג, צבעוניות ייחודית המביאה משב רוח חדשני לקטגוריה (למשל מותג גבינות גד שחולל לצד האריזות הסגולות שלו מהפיכה על מדף הגבינות), שימוש בשפה סימבולית צורנית והצמדת סמל ייחודי למותג – כל אלו מהווים פריטים הבונים יחדיו מותג שלם מחודש וחזק יותר.

מעבר לניהול תהליכי מיתוג ותהליכי מיתוג מחדש מעניקה חברת פידל אינטרנט & מרקטינג ללקוחותיה מטרייה רחבה של שירותי ניהול שיווקי באאוטסורסינג, במטרה להגביר את מכירות המוצרים או השירותים המוצעים. שירותי החברה כוללים: ניהול קמפיינים שיווקיים באינטרנט ובאמצעי התקשורת הקלאסיים, טלוויזיה, רדיו ופרינט. אבירם פידל מנכ"ל החברה מביא עימו לתהליכי השיווק ניסיון של כ-20 שנים בעבודה מול המפרסמים הגדולים בישראל לצד עשרות עסקים קטנים ובינוניים הנעזרים בשירותיו.

עם שירותים אלו ניתן למנות גם שירותי מיתוג ומיתוג מחדש של מוצרים, הן מוצרים דיגיטליים המשווקים ברשת האינטרנט והן מוצרים ברי קיימא המשווקים באמצעי המדיה הקלאסיים. חיזוק המודעות של המוצר או השירות בתודעתו של קהל הלקוחות הרלוונטי הוא מרכיב חשוב בהגברת המכירות והגדלת הרווחיות של העסק ופידל אינטרנט & מרקטינג מתמחה בהשגת תוצאות מוכחות באמצעים אלו עבור קהל לקוחותיה ושמירתם לאורך זמן.

החברה עובדת עם מספר מצומצם של לקוחות, שכל אחד מהם מחויב להצלחה ומובילות בתחומו באופן מוחלט. החברה מלווה באאוטסורסינג כל אחד מהלקוחות שלה תוך ליווי צמוד ומטפלת בכל קשת הנושאים הקשורים לשיווק ופרסום. אם אתם מעוניינים להעלות את העסק שלכם מחדש לתודעת הלקוחות ולשוב לעלות על גל ההצלחה צרו קשר עוד היום ותוכלו להימנות על חוג לקוחותינו.

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image