• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

מיתוג חברה בניהול פידל

מיתוג חברה היא אחת הפעולות השיווקיות המשמעותיות המשפיעה על זהות המותג ואופן תפיסתו בעיני קהל היעד. חשיבות המהלך השיווקי הופכת אותו לאחת המשימות המורכבות המוטלות על מומחי פרסום ושיווק בארץ ובעולם. באופן מסורתי נהוג לשייך את תחום המיתוג לתחום העיצוב הגרפי, אך לתפיסתנו השפה החזותית הינה חלק, חשוב ככל שיהיה, ממהלך רעיוני כולל המכיל בתוכו קודם כל ולפני הכל רעיון מופשט שיש להביע במילים, בשם, בסלוגן/מוטו מוביל/שורת הגדרה, קרי בקופירייטינג, במקביל לאקט העיצוב צורני.
חברת פידל אינטרנט & מרקטינג בראשות אבירם פידל מעניקה מאז 1999 שירותי ייעוץ אסטרטגי, ניהול קריאטיבי וקופירייטינג לתהליכי מיתוג ומעניקה להם חותמת איכות ברמה הרעיונית, לפני נקיטת כל צעד עיצוב צורני. זאת לעומת בתי עיצוב המנוהלים בידי מעצבים גראפיים, בהם הדגש הבלעדי הוא על עיצוב בלבד, כאשר לתהליכי התכנון והחשיבה הרעיונית ניתנת על פי רוב חשיבות פחותה.

החברה מתמחה בהתאמת השפה הויזואלית תקשורתית לשלל מופעי המותג בעולם הדיגיטלי, קרי באינטרנט ובסלולר וגם מחוצה לו בעולם האמיתי. החברה מציעה שירותיה כחלק ממיתוג אתרים (לרבות עיצוב אתרים ובניית אתרים התואמים את שפת המותג), ומובילה תהליכי מיתוג מחדש, מיתוג לעסקים קטנים ובינוניים, מיתוג מוצר משלב והאפיון ועד ההשקה וכל זאת לצד מטריית שירותים משלימים ועושה זאת יותר משני עשורים, ובהצלחה ניכרת. איכות העבודה נשענת על ניסיונו העשיר של אבירם פידל בהובלת תהליכי מיתוג, פרסום ושיווק, בעקבות תפקידי קופירייטינג וניהול קריאטיבי בכירים שהוביל במשרדי בפרסום הגדולים בישראל בין השנים 1993-2002 (מק'אן אריקסון, פוגל אוגילבי ונוספים). בין המותגים שנבנו בעזרת שירותיו של פידל, הן כקופירייטר והן במנהל קריאייטיב, נמנים:

סלטי אחלה. כשהחומוס אחלה הכל אחלה.

דור שלום. דור שלם דורש שלום.

ONE. מספר 1 בספורט.

אייסT ויסוצקי. נתפסתי על אייסT.

קליה. אלאקונומיקה שומרת צבע.

LG. כל האומות מאוחדות.

ואיספור מותגים לחברות קטנות ובינוניות דוגמת:

RED & GREEN. Never mind the market.

השביל הירוק. פתרונות ירוקים חכמים. http://www.green-way.co.il/

New Target. מומחי הנדל"ן להייטק.   http://www.newtarget.co.il/

WHQUESTION. Who What Where When – Whquestion is the answer.

מכללת ילון. כשאמנות הלחימה פוגשת את אמנות החיים.  http://www.kungfu.co.il/general.htm

מדי-קל. קל לממש זכויות רפואיות. www.medi-cal.co.il

דפוס תל אביב. מדפיסים איכות. http://www.dfustlv.co.il/

ורבים נוספים...

בעבודתה על המותגים השונים מעניקה חברת פידל אינטרנט & מרקטינג ללקוחותיה מטרייה שלמה של שירותי פרסום ושיווק, תוך שהיא רותמת לצורך כך ניסיון רב שנים באמצעי התקשורת הקונבנציונליים (רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות ועיתונים) עם דגש והתמחות מיוחדים על מיתוג באינטרנט.

מיתוג חברה – תהליך העבודה

מקור המילה "מותג" היא במילה האנגלית BRAND, מילה שמשמעה במקור סימון בקר וצאן באמצעות צריבת סימן על עורם על ידי בוקרים וחוואים אמריקאים. כשם שבאמצעות צריבת הבקר בסמל החווה מטמיעים בו את הסמל הלכה למעשה בגופו, כך בפעולת מיתוג חברה, מוצר או שירות, עלינו לצרוב את המותג בתודעתו של הצרכן הפוטנציאלי.

 התהליך כולל נקיטת כל האמצעים הדרושים להבלטה, ציון והדגשה של ייחודיות החברה, איכותה, עולם התוכן והערכים החרוטים על דגלה לצורך יצירת בידול בינה לבין לבין חברות אחרות או מוצרים אחרים מתחרים. תפקיד המיתוג כאמור יהיה הדגשת היתרונות האמיתיים והנתפסים, בידולם ממתחריהם וחיבורם באופן גלוי וסמוי לעולם ערכים עימו מזדהה הלקוח הפוטנציאלי.

 על המותג ליצור שינוי תודעתי וזהות בין החברה או המוצר לבין אמונות, ערכים, סמלים וסימנים שקבוצת אוכלוסיית היעד מייחסת להם חשיבות. הרעיון הוא שלאחר שקבוצת היעד תזדהה עם המותג התהליך יביא לכך שתאהד אותו ותחשוק בו ובסופו של דבר תרכוש אותו שוב ושוב ותמליץ עליו בפני רוכשים פוטנציאליים נוספים – תופעה הקרויה בלשון המקצועית "נאמנות למותג".

תהליך מיתוג מוצלח יניע את קהל היעד לרכוש מוצר או שירות מסוים בפועל, רק מפני שהם מזוהים עם החברה המפרסמת. חברה הממתגת את עצמה, את שירותיה או את מוצריה בצורה מוצלחת תוכל לשלוט בשוק בו היא פועלת ולהחזיק בנתח שוק משמעותי כל עוד היא מצליחה לשמור על תדמית רלוונטית חיובית שלה בתודעתם של הלקוחות הפוטנציאליים שלה. תהליך מיתוג בנוי ממספר שלבים עיקריים:

  1. מיצוב – מהן החוזקות והיתרונות האמיתיים והנתפסים שהמותג צריך לשקף וכיצד ישתלב בשוק לעומת החלופות של המתחרים.
  2. בידול – יצירת גורמים המבדילים את המותג ממותגים דומים באותו פלח שוק. מותג שכושל בצעד זה עלול להיות שקוף וחסר אופי ולפיכך יתקשה למשוך אליו את קהל היעד, מצב שעלול לדרוש תוך זמן קצר מיתוג מחדש.
  3. שם מותג NAMING - לאחר שני הצעדים הראשוניים שהם תכנוניים מחשבתיים יש לגשת לעבודת המיתוג. הצעד הראשון הוא בחירת שם מותג. יש לשים לב כי בחירת שם המותג הנעשית על פי רוב על ידי קופירייטר ולא על ידי מעצב קודמת לכל שלב עיצובי ומשפיעה עליו.
  4. סלוגן – לצורך חיזוק יתרונות המותג או יצירת חיבור רגשי שלו עם קהל היעד שהוגדר אסטרטגית פעמים רבות נוצר פריט קופירייטינג נוסף המתלווה למותג ומחזק אותו. במידה שפריט זה הוא רגשי, פרסומי או מניע לפעולה, המסר הנלווה נקרא סיסמה או סלוגן בלעז. במידה שיש צורך במסר הסברתי המתאר מוצר או שירות לא מוכרים, המסר ייקרא שורת הגדרה או TAG LINE. דוגמה לסלוגן רגשי: "קוקה קולה. טעם החיים.". דוגמה לשורת הגדרה: "קליה. אלאקונומיקה שומרת צבע".
  5. עיצוב – לאחר שהובהרו המטרות האסטרטגיות ונוצר הבסיס הרעיוני המילולי הכולל שם מותג וסיסמה, ניתן לגשת למלאכת העיצוב. לעומת עיצוב של לוגו בלבד, שהוא מיתוג ברמתו הבסיסית והראשונית ביותר, עיצוב מותג כולל שפה גרפית שלמה עם פירוט האפליקציות שלה במדיומים השונים: בניירת משרדית (כרטיסי ביקור, מעטפות, חותמת דיגיטלית), בשילוט נקודות מכירה, עזרי קד"מ ויח"צ, בחומרי פרינט לסוגיהם, בקמפיינים פנים ארגוניים ועוד ועוד.

מה נדרש להחדרת מיתוג חברה

החדרה של מיתוג חברה דורשת כאמור יצירת מודעות לשפת המותג ולהתניע בעקבותיה הזדהות של לקוחות פוטנציאליים עם המוצרים שהיא משווקת. החדרת מיתוג חברה מוצלחת כוללת:

איתור הערכים החשובים לקהל היעד והטמעתם במותג באופן נכון:

ערך תרבותי חשוב הוא כל ערך שהמקיים אותו זוכה לחיזוקים חיוביים מסביבתו, חבריו ובני משפחתו. למשל, מותג יכול לעודד מסר שלפיו מי שמכבד אנשים מבוגרים יזכה להערכה חברתית. דוגמה נוספת: מותג עשוי להדגיש ערכים כגון שמירה על איכות הסביבה וייצור מוצרים מחומרים ידידותיים לסביבה ובכך לגרום ללקוחות פוטנציאליים להזדהות ולבחור בו על פני מתחריו.

איתור עולמות התוכן המעניינים את קהל היעד:

עולם תוכן רלוונטי לקהל היעד יכול להיות עולם המעודד למשל אורח חיים ספורטיבי, סקרנות אינטלקטואלית ועוד. יצירת התניה בלתי מפורשת בין שימוש במוצרי החברה לבין אורח בחיים בריא או עשיר יותר עשויה להניע את קהל היעד לרכוש את המותג ולהישאר נאמנים לו לזמן רב (כל עוד נשמרת הרלוונטיות של המותג כאמור לעיל). במקרים מסוימים, לצורך הדגשת עולם תוכן מסוים נעשה שימוש בידוענים שכידוע יוצרים הזדהות עזה למותגים פעמים רבות.

מיתוג חברה במגרש של הגדולים

פידל אינטרנט & מרקטינג הינה חברת בוטיק המעניקה את שירותיה הן לחברות קטנות ובינוניות והן לחברות גדולות, תוך שהיא בוחרת את לקוחותיה בקפידה. האיכות של המוצרים או השירותים שלקוחות החברה משווקים היא אמת מידה חשובה בבחירת הלקוח, כמו גם שאיפת למובילות בתחומי פעילותו. החברה מתמחה בקשת השירותים הדרושים לביצוע מיתוג חברה ברמה הגבוהה ביותר, לרבות: אסטרטגיה שיווקית, מיתוב, בידול, קופירייטינג, עיצוב והפקה. החברה השיגה למגוון לקוחותיה הצלחה ניכרת בהגברת המכירות ושמירה על יתרון משמעותי מול המתחרים - לאורך זמן.

צרו קשר עוד היום ותוכלו להימנות גם אתם עם המספר המצומצם של הלקוחות שאותם החברה משרתת בהצלחה רבה.

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image