• image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

לתמוך במותג ולבנות אותו דרך שיווק במדיה חברתית

כיצד לתמוך במותג ולבנות אותו דרך שיווק במדיה חברתית?

שני השלבים הראשונים

המדיה החברתית לוקחת חלק חשוב בימינו בתכניות השיווק של רוב העסקים. היא מביאה את המותג למודעות ויוצרת הזדמנות למכירות. חלק מהחברות משתמשות במדיה החברתית גם לצורך טיפול בלקוחות, כמעין שירות לקוחות.

עם זאת, חלק גדול מהאנשים לא מייחסים חשיבות לעובדה שהמדיה החברתית משמשת להשגת יזמים ואנשים שונים שיתמכו במותג. זהו בעצם זן של פירסום – אנשים עושים יחסי ציבור לעסק שלך באמצעות שיתופים, כתיבה ובניית מודעות סביבו, והדבר הטוב ביותר – הם עושים זאת בחינם, ללא תשלום.

באמצעות המדיה החברתית תוכל להוציא את העסק שלך מאלמוניות ובקלות.

מתעניין? בשורות הבאות אציג בפניך את השלבים השונים לכך.

שלב ראשון – זיהוי תומכים פוטנציאלים

כיום, רוב האנשים בעולם משתמשים במדיה החברתית, החל מגיל 12, במיוחד ברשת החברתית פייסבוק. זו כמות גדולה של אנשים שבהחלט יכולה להביא לשינוי.

השלב הראשון – עליך למצוא מי מבין כול העוקבים שלך ברשת החברתית, גם משתף את המידע שאתה חולק ודואג לקחת חלק ו"לקדם" את העסק שלך, עם או בלי להתכוון לכך.

זאת אומרת, המון אנשים עוקבים אחרי עסקים ואנשים אחרים, על מנת שיעקבו אחריהם בחזרה, לאו דווקא כי הם מתעניינים במותג שלך או שהם מתכוונים לקדם אותו באיזו שהיא צורה.

יש כמה כלים שיוכלו לעזור לך לעקוב אחרי המידע שאתה משתף במדיה החברתית ולזהות מי משתף את אותו המידע, מי מזכיר ומציין את העסק שלך בפוסטים שהוא כותב וכו', בעיקר בTwitter.

שלב שני – "להתקרב" אל התומכים

אחרי שבשלב הראשון זיהית מי התומכים של העסק או המותג שלך – זה הזמן ללכת צעד אחד קדימה, להקפיד שהאש תמשיך לבעור ושהתומכים שלך ישארו כאלו לאורך זמן.

איך עושים זאת?

שיתוף – אם הם נוהגים לשתף את התוכן שלך בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, כדאי להחזיר להם טובה תחת טובה ולשתף גם אתה את התוכן שהם מפרסמים - זה בטוח יגרום להם לחבב אותך ולהמשיך במנהג המועיל.

אימייל – אנשים נהנים לעשות את מה שהם עושים עוד יותר, אחרי שמוקירים להם תודה ומראים להם הערכה לפעולות האלו. לכן, כדאי שפעם בכמה חודשים תשלח הודעה פרטית דרך דואר אלקטרוני או באמצעות המערכת הפנימית של הרשת החברתית, ותרשום לתומך כמה אתה מעריך את פעולתו ועבודתו.

תגובה – הראה לתומכים שאתה באמת קורא את מה שהם פירסמו או כתבו על המותג שלך ורשום להם תגובה מתאימה לאחד הפוסטים שלהם.

תחרות – על מנת לעודד התנהגות כזו, של שיתופים ותמיכה – כדאי לערוך תחרות חודשית או שבועית שבה תמנה אחד מהתומכים שלך ל"תומך השבוע/החודש" ופרט – מר.אלכס כהן לדוגמא, צייץ בטוויטר 4 פוסטים שלי, הגיב על 20 פוסטים בפייסבוק ושיתף בגוגל+ 5 מהם, הוא תומך השבוע! כשאנשים אחרים יראו שיש תמורה לתמיכה וההשתדלות – הם ירצו להיות מעורבים.

 

תוכן המאמר מתבסס על מידע מהבלוג הזה.

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image